you're reading...
diverse

La 18 ani după revoluție mi-au cerut să le dau nume… ca la securitate…

Nu am avut nici un contact  direct cu securitatea înainte de revoluție și nu am experimentat pe viu nici una din metodele ei diabolice.  Aflasem și înainte de revolutie de unele metode, dar despre majoritatea metodelor diabolice folosite am aflat dupa 89, din mărturii, emisiuni tv, cărți și mai ales după începerea dosariadei.

Metodele folosite erau diverse. Una dintre metodele blânde folosite era să dai informații despre anumite persoane. În 2008 am rămas surprins când pastorii Petru Bulica, Samauel Tutac,  Alexandru Neagoe  și prezbiterul Doru Matei mi-au trimis o adresa din partea bisericii prin care mi se interzicea de cătrei ei și comitet următoarele:

– să mai iau cuvântul în public

–  să-mi exersez credința în mod plenar,  public sau acasă,

– să  mă mai întâlnesc cu creștini sau necreștini pentru  a mă ruga, a citi și a studia din Biblie,

–  să organizez activități cu caracter creștin, tabere, conferinte și seminarii cu oamenii de afaceri,

Cel mai grav lucru pe care mi l-au cerut a fost  să le dau numele celor cu care m-am întâlnit în ultimii ani în activitățile enumerate mai sus.

Specific că în aceea vreme conduceam un ONG  de drept privat,  legal constituit și care desfășura activități în domeniul social, cultural și educativ.

Faptul că mi-au cerut să le dau numele, membrilor, voluntarilor și colaboratorilor m-a intrigat așa de tare încât mi-am pus cîteva întrebări:

  1. Oamenii acestia cunosc  și  respecta Constituția Romaniei prin care se garanteaza drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor ? ( dar ale credincioșilor baptiști)
  2. Oamenii aceștia respectă Biblia care vorbește clar și răspict despre drepturile, libertățile și responsabilitățile  individuale ale credincioșilor?
  3. Cui slujesc acești oameni? Lui Dumnezeu, Bisericii sau serviciilor secrete? E posibil să fie re]nrolați în structurile informative ale statului sau ale altor agenții?
  4. Acești slujitori bisericești respectă statutul votat de ei la congresul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste si aprobat de Guvernul României  prin care s egarantează drepturile și libertățile tuturor credincioșilor?
  5. Cui trebuie să raporteze acesti slujitori informatii despre unii membrii ai bisericii?
  6. În ce domenii mai abuzează și care sunt alte persoane abuzate în mod similar prin înălcarea principiilor biblice, a statutelor de organizare și a legilor europene?
  7. Ce politici bisericești duc acești oameni și cine stă în spatele lor?
  8. În ce activități extrabisericești sunt împlicați și care sunt consecințele?
  9. Ce părere au alții despre aceste  “ apucături bolșevice ” folosite după integrarea României în Europa?
  10. Care sunt consecințele ascultării de astfel de conducători bisericești?

Bineînțeles că nu am avut atunci toate aceste răspunsuri, mi-am văzut de treabă aplicând

Faptele apostolilor 5:29 „Trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu decât de oameni

și rezultatele au fost pe măsură. Dumnezeu a continuat să binecuvinteze implicările  noastre.

De ce au facut-o în episoadele următoare…va urma.

de  Ionel Drăgan

 

 

Despre echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Comentariile nu sunt permise.

calendar

Martie 2011
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
