you're reading...
articole

Pericolul Școlilor Teologice

Posted on May 5, 2011 by Daniel Branzei

Pentru că se apropie vremea graduărilor și a decernării diplomelor, iată o cugetare care mi-a dat mult de furcă:

Teologie fără ucenicie

„Îi premiem pentru că știu ceea ce face Dumnezeu, dar ar trebui să-i lăsăm repetenți pentru ceea ce fac ei!“

„Îi promovăm pentru ceea ce știu, când ar trebui să-i lăsăm corijenți pentru ceea ce sunt.“

Directorul unuia dintre Seminariile prin care am trecut avea un „sistem“ de notare original, bazat pe preferințele lui subiective. Nota pe care ți-o punea nu măsura niciodată doar nivelul de cunoștințe, ci era înmulțită cu un coeficient de subiectivitate personal.

Nu, nu recomand acest sistem. Subiectivismul directorului era departe de a fi un indicator spiritual. Are însă în el o dimensiune care mă fascinează:

„În teologie, n-avem voie să promovăm doar cunoștințele, ci și caracterul, nu doar memoria, ci și merituozitatea. Creștinismul adevărat, chiar și cel scolastic, n-ar trebui să premieze niciodată și nicăieri doar nivelul teologic, ci și pe cel al uceniciei veritabile.

Oare care ar fi nota mea la „Christlikeness“ (asemănarea mea cu Christos) ?

Care ar fi nota mea la plinătatea staturii Lui, la înălțimea de om mare, la maturitatea creștină ?

Când oare se va reintroduce în școlile noastre coeficientul … evlaviei?

sursa aici

Despre echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Comentariile nu sunt permise.

calendar

Mai 2011
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
