you're reading...
EDUCATIE CRESTINA

Baptiștii și Șiboleții: Ineranța si/sau Infailibilitatea Scripturii

,,Galaadiţii au pus mâna pe vadurile Iordanului dinspre Efraim. Şi când unul din fugarii lui Efraim, zicea: ,,Lasă-mă să trec!” bărbaţii Galaadului îl întrebau: ,,Eşti Efraimit?” Dacă răspundea: ,,Nu,” atunci îi ziceau: ,,Ei bine, zi Şibolet.” Şi el zicea: ,,Sibolet,” căci nu putea să-l spună bine. Atunci bărbaţii Galaadului îl apucau, şi-l junghiau lângă vadurile Iordanului. Astfel au pierit în vremea aceea patruzeci şi două de mii de bărbaţi din Efraim. (Judecători 12:5-6 CNS),”

 

 

 

 

de Eugen Matei

Era prin 1993. Mă apropiam de încheierea programului Master of Divinity la Fuller și cu toată familia eram cam neliniștiți, încercând să discernem care este pasul următor. Viza de student în SUA expira la terminarea studiilor, și de cum am călcat pe pământ american decisesem că nu vom călca legea nici stând ilegal în America, peste durata vizei, nici lucrând vre-odată ilegal, fără permis de lucru. Acum, că nu eram sigur ce urmează, un păstor român binevoitor s-a oferit să mă ordineze ca să cerem viză de religios worker, și astfel să pot rămâne în SUA. Nu cred că biserica fusese consultată, dar mi se părea evident că nu avea nevoie de un al doilea păstor. Am apreciat faptul că dintre toți păstorii români pe care îi cunoșteam, el, poate printre cei mai puțin însemnați, s-a interesat de noi și cu bunăvoință a propus tot ce credea că poate face pentru noi.

În același timp, un gol mi s-a pus în stomac… Oare nu Îl înșelam pe Dumnezeu făcând așa ceva? Un fel de a te face frate cu dracu, până treci puntea? Și dacă biserica nu avea nevoie de al doilea păstor, nu era și ilegal? Aveam impresia că dacă fac așa ceva, Dumnezeu se spală pe mâini de noi, își ia mâna de peste noi și suntem în treaba noastră. În plus, eram prea fragili să ne încredem în oameni mai mult decât în Dumnezeu, așa că am spus politicos „nu, mulțumesc frumos, dar nu.” Totuși, ne era teamă de viitor. Spre deosebire de zeci de alți români, despre care am aflat ulterior că au plecat la studii cu de burse și susținere prin diferite organizații, în discuții cu păstori din Romania despre potențiale activități când vor termina școala, eu nu aveam nici un astfel de aranjament sau înțelegere. Lone rider! Care va fi pasul următor?

mai departe aici

Despre echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Comentariile nu sunt permise.

calendar

Decembrie 2011
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
