you're reading...
BUSINESS, mana de luni

INTRAREA ÎNTR-UN PARTENERIAT-MANA DE LUNI


INTRAREA ÎNTR-UN PARTENERIAT

 de Ken Korkow

 

Consider că am fost foarte norocos în parteneriatele pe care le-am avut până acum  în afaceri cu trei buni prieteni – Shan Burke, Don Smith şi Ron Young. Totuşi, statisticile arată că doar unul din 35 de parteneriate are succes, restul fiind sortite eşecului. Dacă acest lucru este adevărat, înseamnă că ar fi mai înţelept să se evite intrarea în parteneriate. Întrebarea este, de ce falimentează ele atât de des? Eu cred că motivul este unul simplu: pentru că nu se pun întrebările care trebuie încă de la început, înainte de semnarea documentelor legale şi strângerii mâinilor.

 

Iată câteva principii de bază  – şi avertismente – de care este bine să ţinem seama înainte de a ne asuma riscul intrării într-un parteneriat:

 

Nu te înjuga la un “jug nepotrivit”. Pentru a început, iată un avertisment categoric pe care îl găsim în Biblie: „Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?” (2 Corinteni 6:14) La fel cum nu se ’’înjugă’’ un cal cu un taur, urmaşii lui Isus Cristos nu ar trebui nici ei să se ’’înjuge’’ cu cei care nu sunt încă creştini.

 

Corectarea. Chiar şi atunci când te-ai ’’înjugat la un jug potrivit’’ cu cineva, ce s-ar întâmpla dacă Dumnezeu ar dori să-l disciplineze pe partenerul tău? Cu alte cuvinte, care ar fi reacţia ta dacă această persoană– din anumite motive – este trecută printr-un proces de corectare a unor aspecte din viaţa sa?

Care este scopul unui parteneriat? Fiecare dintre părţi trebuie să cunoască şi să noteze aşteptările şi obiectivele pe care le are, legate de acel parteneriat. Acestea nu trebuie să fie neapărat identice, însă trebuie să fie compatibile. Spre exemplu, ce se va întâmpla cu profitul? Ce se întâmplă dacă apar pierderi? Pot fi acele obiective atinse şi fără a se intra într-un parteneriat legal, oficial?

Cine are autoritatea finală? Când trebuie luate decizii cruciale, cine are autoritatea finală, decisivă? Ţi-ai dori să predai întreaga autoritate acelei persoane?

Care este profilul personalităţii fiecărui partener? Poate că sunteţi buni prieteni, vă bucuraţi că lucraţi împreună şi împărtăşiţi valori comune, însă dacă personalitatea şi stilul vostru de lucru este diferit, conflictele vor fi inevitabile.

 

Eşti de acord cu principiile biblice? Dacă în cadrul parteneriatului vor exista păreri diferite legate de operaţiunile şi obiectivele pe termen scurt sau pe termen lung, prin ce mecanism se va lua decizia finală? Aţi fi amândoi de acord să folosiţi Biblia şi principiile ei pentru a rezolva conflictele?

 

Clarifică TOATE detaliile şi scrie-le. Există o zicală care spune că “un creion scurt este mai bun decât o memorie lungă.” Faceţi lucrurile atât de clare încât dacă ar fi cazul, executorii judecătoreşti să aibă toate detaliile pentru a încheia procesul imediat. Stabiliţi ce s-ar întâmpla şi în cazul unor evenimente ca divorţul, invaliditatea, dezinteresul, moartea, datoriile sau reaua credinţă.

 

ÎNTOTDEAUNA  să ai un acord pentru vânzare- cumpărare. Acest acord ar trebui să poată fi iniţiat de oricare dintre părţi, oricând, fără ceartă. Dacă parteneriatul nu funcţionează, încheierea lui nu ar trebui să creeze probleme nedorite.

 

Implică-ţi soţul sau soţia în acest proces. Fiind obsedat de muncă, plăcându-mi să-i controlez pe ceilalţi şi să-mi asum riscuri, adesea nu mi-am implicat soţia în luarea deciziilor în afaceri. Aveam experienţă, argumente şi un MBA (masterat  în administrarea afacerilor). Liz – soţia mea – era doar o profesoară. Am făcut însă multe greşeli prosteşti până când am învăţat că în fiecare etapă a vieţii mele eram în parteneriat – cu Dumnezeu, ca “partener conducător” – şi cu soţia mea ca “partener egal’. Şi am acceptat că ea ar trebui să aibă “drept de veto” asupra deciziilor pe care le iau în afaceri. La început, m-am temut că până va înţelege Liz, toate oportunităţile vor trece şi nu voi mai face afaceri bune niciodată. Dar, încet-încet, am învăţat că Dumnezeu pe ea a echipat-o cu un  ‘radar intuitiv ‘ pe care eu nu-l aveam; ca rezultat, împreună am evitat MULTE tranzacţii proaste şi ne-am bucurat de o viaţă aşa cum ne-am dorit-o.

 

 

 

Întrebări pentru dezbatere/meditare

 

  1. Eşti acum, sau ai fost vreodată, implicat  într-un parteneriat? Dacă da, ce experienţă ai avut?

 

  1. Ce părere ai despre avertizarea din Biblie referitoare la “jugul nepotrivit”? Eşti de acord cu acest principiu sau consideri că este prea restrictiv? Explică răspunsul.

 

  1. Care dintre celelalte principii legate de intrarea într-un parteneriat crezi că este mai folositor sau practic? Te-a determinat vreunul dintre ele să fii mai prudent înainte de a te asocia cu cineva? De ce da sau de ce nu?

 

  1. Gândeşte-te la recomandarea făcută de autorul articolului, de a implica soţul sau soţia în luarea deciziilor majore în afaceri. Cât de realistic este acest lucru, după părerea ta, mai ales în cazul în care partenerul tău nu are experienţă sau expertiză în acelaşi domeniu ca şi tine? Dacă ai urma această recomandare, ce beneficii crezi că ai putea avea?

 

 

 

 

 

Dacă doreşti să citeşti şi alte pasaje din Biblie legate de acest subiect, caută la:

 

Proverbe 12:15, 15:22, 19:20, 27:17; Ecclesiast 4:9-12; Coloseni 3:17,23-24

 

 

 

 

Ken Korkow locuieşte în Omaha, Nebraska, SUA şi este director al CBMC. Articol adaptat după “Fax of Life”, editorial pe care-l publică săptămânal. Folosit cu permisiune.

 

MANA DE LUNI este tradusă în limba română cu acordul CBMC International şi se distribuie gratuit, la cerere, prin e-mail de asociaţia CBMC România. E-mail:  cbmc@rdslink.ro  Traducere şi adaptare de Ionel Sinaci.

 

 

 

 

About echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuții

Comentariile sunt închise.

calendar

Decembrie 2011
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
