you're reading...
diverse

Coincidenţe?

Coincidenta?

Intr-o joi seara, un om scurt la stat si bine legat a intrat in biserica si s-a asezat in genunchi. Era o ora de rugaciune. Fratii s-au ridicat si au ingenunchiat de mai multe ori, dar noul venit nu se mai ridica de pe genunchi. Eram in celalta parte a bisericii si il observam. La un moment dat fr. Sofronut (usierul) se indreapta spre „strain” iar eu ii fac semn sa-l lase in pace. Strainul, era Morar Ilie- „Rica”, un coleg de munca.

Rica era un baiat simpatic si de mai multe ori am avut cu el discutii contradictorii despre Dumnezeu. Odata obosit si exasperate i-am spus: “ Mai Rica, daca esti cinstit, du-te acasa inchide usa dupa tine, ingenunchiaza si zi: Doamne eu nu cred ca existi dar daca existi fa ceva sa pot crede”; el zice cumva speriat: ”Ma’ tu esti nebun, vrei sa ma trazneasca?!”- “Cine sa te trazneasca Rica, daca nu exista?”

In seara aceea de joi, Rica  intra prima data intr-o “biserica a pocaitilor”.

Rica venise recent in Arad, de undeva din Tara Motilor, era sarac, ca si cei mai multi dintre noi si isi construia impreuna cu nevasta o casa, undeva pe la marginea cartierului Aradul Nou.

Intr-un tarziu Rica s-a ridicat si a iesit cum a intrat, cu capul plecat, cu ochii in pamant. Am iesit dupa el, era inca in fata bisericii. Plangea. M-am apropiat de el si l-am imbratisat… mirosea a bautura. A inteles ca l-am simtit, si s-a scuzat:  „am luat un coniac ca sa am curaj sa vin aici la Adunarea voastra”  A continuat sa vorbeasca: “ La inceputul anului acestuia, aveam nevoie de 1000 de lei sa cumpar ciment pentru constructie, nu aveam de unde se imprumut banii. Mi-am adus aminte ca,  tu ai zis odata,  daca voi avea o nevoie sa ma rog chiar daca nu cred. M-am rugat…Doamne poti Tu sa-mi dai mie acum 1000 de lei? Am mare nevoie de ei.  Dupa o saptamana m-au sunat de la CEC si mi-au spus, carnetul tau  CEC a iesit castigator (pe carnetul acela aveam 25 de lei). Am colectat cei1000 de lei bucuros si am cumparat ciment.  Am uitat insa sa zic multumesc in rugaciune. Dupa cateva luni am fost din nou  la incurcatura  si mi-am amintit ca Dumnezeu m-a ascultat o data. Am indrasnit, iarasi… Doamne, te rog, da-mi  inca odata 1000 de lei. Ieri am fost anuntat, acelasi carnet a iesit castigator 1000 de lei. Plangea.

Nu am stiut ce sa fac; m-am gandit ca aici ar trebui sa vin si sa ma inchin.”

 

Un carnet CEC a iesit castigator de doua ori in acelasi an. A fost o coincidenta?

 

“Coincidentele sunt minuni in care Dumnezeu ramane Anonim”. Sa ne binecuvantam unii pe altii: sa avem un an mai bun si sa crestem in cunoasterea Domnului si Harului felurit al Dragostei Lui.

liana si florian guler

sursa desculti-homecoming

Despre echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Un gând despre &8222;Coincidenţe?&8221;

  1. foarte frumos.

    Scris de Bucur | 01/01/2012, 4:58 pm

calendar

Ianuarie 2012
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
