you're reading...
mana de luni

Când te simţi singur-de Robert J. Tamasy, mana de luni

Când te simţi singur

scris de Robert J. Tamasy -tradus de Marius Chiciudean

Nu voi uita niciodată prima mea călătorie în Europa. Din moment ce urma să particip la Conferinţa Mondială CBMC din Rothenburg ab der Tauber în Germania, m-am gândit să plec cu o săptămână mai devreme pentru a-mi vizita unchiul şi mătuşa din Budapesta. Deoarece rădăcinile mele entice sunt maghiare, eram încântat că urma să văd ţara unde s-au născut bunicii mei, precum şi o vizită scurtă în Giessen, Germania unde de fapt m-am născut pe când tatăl meu servea în armata SUA.

Zborul de la Atlanta, Georgia, U.S.A.  n-a avut nici un eveniment, însă când am aterizat în Stuttgart pilotul ne-a anunţat că nava avea ceva probleme mecanice şi nu putea continua călătoria către Budapesta. Aşa că toţi pasageri urmau să fie transferaţi la Frankfurt pentru un zbor alternativ.

Niciodată nu mă simţisem atât de singur. În autobuz către Frankfurt, ascultându-i pe ceilalţi vorbind în germană, abia că prindeam câte un cuvânt. “Cum voi reuşi oare să găsesc un zbor către Budapesta? ”, mă întrebam. “Şi cum va şti unchiul meu când voi sosi în Budapesta? Dacă nu va fi acolo, ce voi face? Nu ştiu nici ungureşte!”

După cum vă puteţi da seama, prima mea experienţă internaţională mă umplea de gânduri de teamă. Până la urmă, toate preocupările mele s-au rezolvat. M-am alăturat unor călători, ce vorbeau limba engleză, pentru ca mai apoi cu toţii să primim instrucţiuni cu privire la zborurile pe care urma să le facem fiecare; mai apoi când am ajuns la Budapesta, unchiul meu născut în USA şi care vorbea fluent maghiară mă aştepta chiar dacă întârziasem câteva ore.

Ai trecut vreodată şi tu prin aşa ceva? Poate nu era vorba despre o călătorie, dar poate ai trecut printr-un proiect major la serviciu şi te-ai simţit izolat, totalmente singur, fără să ai pe cineva căruia să-i poţi cere ajutor. Sau, poate ai trecut printr-o situaţie personală dificilă singur – probleme în căsnicie, copil bolnav, situaţii financiare copleşitoare sau crize în cariera profesională. Cum te-ai simţit? Şi ce ai făcut în acea situaţie?

Eu am descoperit că Biblia are multe de spus despre ce ar trebui să facem în momentele “de singurătate”:

Nu eşti niciodată singur. Ne putem afla în mijlocul unei mulţimi de oameni şi cu toate acestea totalmente singuri. S-ar putea să nu vedem nici o faţă cunoscută, însă Dumnezeu promite urmaşilor Săi că oriunde ar merge El va fi cu ei. “nu te teme, căci Eu Sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu Sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îţi vin în ajutor. Eu te sprijinesc cu dreapta Mea biruitoare.” Isaia 41:10

 Dumnezeu nu te va abandona niciodată. De-a lungul vieţii noastre, cu certitudine vor veni momente în care ne vom confrunta cu nesiguranţa sau momente terifiante. Însă Dumnezeu ne promite că va fi alături de copii săi, indiferent de circumstanţe. “Întăriţi-vă şi îmbărbătaţi-vă! Nu vă temeţi şi nu vă înspăimântaţi de ei, căci Domnul, Dumnezeul tău, va merge El însuşi cu tine, nu te va părăsi şi nu te va lăsa.”Deuteronom 31:6

 Nu vom putea niciodată scăpa de prezenţa lui Dumnezeu. Este o vorbă care zice: “Poţi fugi, dar nu te poţi ascunde”. Biblia spune că acest lucru este adevărat când vine vorba de Dumnezeu. Chiar dacă ne-am rătăci în mijlocul unei metropole necunoscute, singuri într-o cameră de hotel sau la un birou de lucru simţindu-ne copleşiţi, indiferent unde am fi, Dumnezeu ne asigură că va fi cu noi. “Unde mă voi duce departe de Duhul Tău, şi unde voi fugi departe de Faţa Ta? Dacă mă voi sui în cer, Tu eşti acolo; dacă mă voi culca în locuinţa morţilor, iată-Te şi acolo; Dacă voi lua aripile zorilor, şi mă voi duce să locuiesc la marginea mării,  şi acolo mâna Ta mă va călăuzi, şi dreapta Ta mă va apuca.” Psalmul 139:7-10

 Robert J. Tamasy este vicepreşedinte al Leaders Legacy, Inc., organizaţie non-profit cu sediul în Atlanta, Georgia, U.S.A. Este veteran în ale jurnalismului, fiind autor al mai multor cărţi:Tufting Legacies (iUniverse); Business At Its Best: Timeless Wisdom from Proverbs for Today’s Workplace (River City Press); and has coauthored with David A. Stoddard, The Heart of Mentoring (NavPress). For more information, see www.leaderslegacy.com or his blogs, www.bobtamasy.blogspot.comand www.bobtamasy.wordpress.com.

 

 

Întrebări de reflectare şi discuţie:

 

1.       Te-ai simţit vreodată extrem de singur, fără a avea vreo persoană cunoscută în jur la care să apelezi? Cum a fost acea situaţie pentru tine? Cum te-ai simţit?

 

 

2.       Eşti o persoană căreia să-i placă singurătatea sau eşti o persoană care se simte bine în mijlocul a cât mai mulţi oameni? Răspunde la această întrebare şi explică de ce.

 

 

3.       Care este reacţia ta cu privire la afirmaţiile pe care Biblia le face despre faptul că nu suntem singuri şi că Dumnezeu este totdeauna cu noi? Crezi asta? De ce sau de ce nu? Şi dacă le crezi ca fiind adevărate, cum ţi se par a fi, o veste bună sau o veste proastă?

 

Biblia ne oferă câteva momente din viaţa Domnului Isus în care El a ales să fie singur pentru a vorbi cu Dumnezeu. Tu ai un timp al tău special în care să te rogi şi să fi singur cu Dumnezeu? Dacă da, cum sunt aceste momente?

 

 

NOTĂ: Dacă deţii o Biblie şi doreşti să vezi alte pasaje ce vorbesc despre acest subiect, citeşte următoarele versete:

1 Împăraţi 6:13; Matei 4:1-11, 26:36-44, 28:20; Marcu 1:35-37; Evrei 13:5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MANA DE LUNI este tradusă în limba română de Mentorendienst Osteuropa,

reprezentant al CBMC International  (Europartners) în Romania şi se distribuie gratuit, la cerere.

E-mail:  manadeluni@gmail.com;

Despre echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Comentariile nu sunt permise.

calendar

Iulie 2012
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
