you're reading...
BUSINESS, mana de luni

ŢI-AI DORIT VREODATĂ SĂ NU MAI GÂNDEŞTI- mana de luni

ŢI-AI DORIT VREODATĂ SĂ NU MAI GÂNDEŞTI?

 

de Ken Korkow

 

Soţia mea, Liz îmi spunea adesea că eu nu ştiu cum să-mi opresc gândurile. La această afirmaţie, eu răspund de obicei prin cuvintele: „ei bine, eu nu am prea multă minte, aşa că ceea ce am trebuie menţinută în funcţiune în permanenţă!”

Realitatea este că ea are dreptate. Eu planific, mă îngrijorez, mă stressez şi agonizez din cauza diverselor situaţii (reale sau imaginare) mult prea mult. Asta poate fi cauzată şi de o lipsă a încrederii în Dumnezeu, precum şi de frica că dacă eu nu controlez lucrurile acestea s-ar putea înrăutăţi.

De-a lungul anilor am învăţat că este un remediu practic pentru această problemă şi încerc să o aplic pe cât de des posibil. Permiteţi-mi să încep făcând o analogie: eu servesc micul dejun în fiecare zi. Fratele meu, Jim îmi spune că este cea mai importantă masă din zi, deaorece dacă nu ajungi la timp pentru micul dejun vei avea o groază de probleme! Pe lângă asta însă, ni se spune că un mic dejun consistent oferă energia şi puterea necesară zilei.

Din punctul meu de vedere, este un lucru mult mai important decât micul dejun sau orice alte exerciţii practice de îngrijire fizică.

În fiecare zi, înainte a-mi asigura hrana fizică necesară zilei, iau hrană spirituală. De ce fac asta?Deaorece am înţeles şi cred că eu nu sunt doar un trup fizic cu suflet, ci sunt o fiinţă spirituală într-un trup fizic. (Gândeşte-te la asta pentru un moment)

Pentru mine asta înseamnă că indiferent cât de încărcat ar fi programul zilei, îmi iau timp să citesc un pasaj din Biblie, un text motivator dintr-o carte favorită (devoţional) pentru a-mi îndrepta gândurile în direcţia potrivită. Un mare lider spiritual a spus că el îşi începea ziua cu o oră de rugăciune şi că dacă era foarte ocupa se trezea mai devreme pentru a începe cu două ore de rugăciune!

Într-o dimineaţă, pe lângă citirea pasajului biblic, citem şi un devoţional scris de Oswald Chambers intitulat Ce am mai bun pentru Cel Preaînalt, am văzut următoarele comentarii făcute după citarea unor pasaje din Scriptură:

…Nu vă îngrijoraţi de viaţa voastră, gândindu-vă ce veţi mânca sau ce veţi bea; nici de trupul vostru, gândindu-vă cu ce vă veţi îmbrăca..” (Mat.6:25) – Isus numea îngrijorarea logică din viaţa ucenicilor necredinţă. Dacă am primit Duhul lui Dumnezeu, el ăşi va face loc în viaţa noastră şi va întreba „Care este locul meu în această relaţie, această vacanţă planificată sau aceste cărţi noi pe care vrei să le citeşti?” Şi El va continua să facă asta până când vom învăţa să-L luăm în considerare. Oridecâte ori punem alte lucruri pe primul loc va fi confuzie.

„…Nu vă îngrijoraţi de viaţa voastră…” – Nu purta pe umerii tăi presiunea grijii pentru tine. Nu numai că este greşit să te îngrijorezi, dar este şi necredinţă. A te îngrijora înseamnă a nu crede că Dumnezeu poate să aibă grijă de toate detaliile vieţii tale, pentru că de fapt aceste detalii produc îngrijorare. V-aţi gândit vreodată ce a spus Isus că sufocă gândurile puse de El în noi? Este diavolul? NU – „…îngrijorările veacului acestuia”(Mat.13:22) . Întotdeauna vor fi micile îngrijorări. Noi avem tendinţa să spunem că nu credem până nu vedem – şi de aici începe necredinţa. Singurul remediu pentru necredinţă este ascultarea de Duhul”

 

 

Cred că acesta este un sfat bun şi practic pe care-l putem folosi în confruntarea cu provocările regăsite la locul de muncă.

 

Ken Korkow locuieşte în Omaha, Nebraska, USA, unde slujeşte ca director regional al CBMC. Acest material a fost tradus şi adaptat din „Fax of Life”. Material folosit cu permisiune.

MANA DE LUNI este tradusă în limba română de Mentorendienst Osteuropa,

reprezentant al CBMC International  (Europartners) în Romania şi se distribuie gratuit, la cerere.

E-mail:  manadeluni@gmail.com; 

©Acest material nu poate fi reprodus sau transmis în orice fel sau mod, fără acordul în scris al Asociaţiei Mentorendienst Braşov!

MANA DE LUNI este tradusă în limba română de Mentorendienst Osteuropa,

reprezentant al CBMC International  (Europartners) în Romania şi se distribuie gratuit, la cerere.

E-mail:  manadeluni@yahoo.com 

Traducere şi adaptare – Lucia Ghirca.

 

Întrebări pentru reflectare şi discuţie

 

 

1.      Gândeşti prea mult – sau ai cumva tendiţa de a supra-gândi, fie că e vorba de locul de muncă sau chestiuni personale? Dacă e aşa, cum te afectează asta pe tine şi cum îi afectează pe cei din jur?

 

 

 

 

 

 

 

2.      A planifica e bine, dar ce se întâmplă când amesteci planificarea cu îngrijorarea, frica şi îndoiala? Explică răspunsul dat.

 

 

 

 

 

 

 

3.      Dl. Korkow a sugerat că remediul pentru îngrijorare sau chiar agonizare din cauza unei supra-gândiri, este alocarea intenţionată a unui timp de meditre asupra unor pasaje din Biblie şi rugăciune. Care este răspunsul tău la această sugestie?

 

 

 

 

 

 

  1. Care a fost reacţia ta când ai citit vorbele Domnului Isus şi comentariile ce au urmat? Crezi că aceste principii sunt relevante pentru secolul 21? Da ce da sau de ce nu?

 

 

 

 

 

 

 

NOTĂ: Dacă deţii o Biblie şi doreşti să vezi şi alte pasaje ce fac referire la acest subiect, poţi citi următoarele versete:

 

Proverbe 16:3,9, 19:21, 20:24; Isaia 26:3, 41:10; Matei 6:26-34; Filipeni 4:6-7

About echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuții

Comentariile sunt închise.

calendar

Octombrie 2012
L M M M V S D
« Sep   Noi »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
