you're reading...
mana de luni

CARACTER SAU REPUTAŢIE? E ALEGEREA TA- mana de luni

 

de Robert J. Tamasy

Dacă te găseşti în situaţia de a-ţi angaja un avocat, un expert contabil, un alt furnizor sau o nouă firmă de pază pentru biroul tău, cum ţi-ai evalua candidaţii? S-ar putea ca listele regăsite în pagini aurii sau alte resurse on-line să nu îţi ofere toate informaţiile necesare, aşa că apelezi la prieteni sau cunoscuţi, după abordarea „client satisfăcut”. Sau poate consulţi biroul de Protecţia Consumatorului să vezi dacă împotriva candidatului respectiv s-au depus plângeri.

Adesea, atunci când e vorba de a face noi angajări, apelăm la aceeaşi strategie: contactăm referinţele pentru a le cere opinia sau sunăm angajatorii anteriori pentru a le cere informaţii (în limitele legii). Fie că angajăm personal sau noi servicii, întotdeauna ne interesează ce reputaţie au.

Dar, este reputaţia întotdeauna indicatorul corect pentru aşteptările noastre? Cu toţii am auzit de afacerişti sau politicieni despre care se spunea că aveau o reputaţie bună, pentru ca mai tâziu să se descopere că trăiau fără etică sau standarde morale. De ce este aşa?

Recent am auzit pe cineva care a făcut următoarea distincţie: „ Caracterul este cine eşti tu cu adevărat. Reputaţia este cine cred alţii că eşti”. Cu alte cuvinte, ceea ce vezi la suprafaţă, nu este totdeauna în concordanţă cu conţinutul. De exemplu, ştiu mulţi oratori pe care îi apreciez şi pe care mi i-aş fi dorit să-i am ca prieteni. În câteva ocazii însă, am descoperit că în public aceşti oameni erau oratori excelenţi, dar în particular personalitatea şi comportamentul lor era totalmente diferit.

La locul de muncă, diferenţa dintre caracter şi reputaţie este importantă. În marketing, imaginea este şi  accentuată. Uneori numim această imagine „brand”. Scopul este să convingem consumatorul  şi clienţii că suntem cine dorim ca ei să creadă că suntem. Din păcate, uneori oamenii poartă măşti pentru a se deghiza şi ascunde ceea ce sunt în interior.

S-ar putea chiar să aibă motive serioase pentru asta: ruşine, jenă sau sentimentul că nu sunt suficienţi de buni. Dar, dacă măştile purtate au scopul deliberat de a înşela, problema devine foarte gravă şi cel mai adesea adevărul va ieşi la suprafaţă în timp. Un caracter bun va avea ca rezulta cel mai adesea o reputaţie bună, dar o reputaţie bună nu asigură un caracter bun (tât la nivel individual cât şi corporativ). Să luăm aminte la ceea ce spune Biblia:

Nu te uita la ceea ce izbeşte ochiul. Avem tendinţa de a judeca oamenii după ceea ce percepem – ceea ce vedem şi auzim. Ceea ce percepem s-ar putea să fie incorect. În 1 Samuel 16:7 citim: „Nu te uita la înfăţişarea şi înălţimea staturii lui, căci l-am lepădat. Domnul nu se uită la ce se uită omul; omul se uită la ceea ce izbeşte ochii, dar Domnul se uită la inimă.”

Păzeşte-ţi motivaţiile. Noi înşine ne putem face vinovaţi de înşelăciune şi prezentarea unei alte faţete. Dar, dacă dorim să fim oameni integri înseamnă că trebuie să fim corecţi şi în imaginea pe care o proiectăm. „Păzeşte-ţi inima mai mult decât orice, căci din ea ies izvoarele vieţii.”

Individul ideal are o reputaţie bună, construită pe un caracter bun! Apostolul Ioan, descrie o astfel de persoană: „ Toţi, chiar şi Adevărul, mărturisesc bine despre Dimitrie; şi noi mărturisim despre el: şi ştii că mărturisirea noastră este adevărată.” (3 Ioan 12)

Robert J. Tamasy is vice president for Leaders Legacy, Inc., a non-profit organization based in Atlanta, Georgia, U.S.A

 MANA DE LUNI este tradusă în limba română de Mentorendienst Osteuropa,

reprezentant al CBMC International  (Europartners) în Romania şi se distribuie gratuit prin e-mail, la cerere.

E-mail:  manadeluni@gmail.com;

 Dacă nu mai doriţi să primiţi acest material, vă rugăm daţi un reply conţinând cuvântul DEZABONARE!

©Acest material nu poate fi reprodus sau transmis în orice fel sau mod, fără acordul în scris al Asociaţiei Mentorendienst Braşov!

Întrebări pentru reflectare şi discuţie

 

  1. Când cauţi pe cineva pentru anumite servicii sau consultanţă, ce rol joacă reputaţiei firmei sau persoanei respective în procesul de selectare?
  2. Eşti de acord cu afirmaţia că reputaţia şi caracterul sunt lucruri diferite? De ce sau de ce nu?
  3. Te-ai aflat vreodată în situaţia în care să descoperi că ceea ce o persoană părea a fi, nu era tocmai adevărat odată ce ai cunoscut acea persoană? Gândeşte-te puţin la experienţa avută.
  4. Ce paşi practici ai face pentru a te asigura că oamenii pe care îi angajezi au caracterul potrivit, dar şi atunci când oameni decid să lucreze pentru tine sau cu tine, şi tu să prezinţi caracterul tău real?

NOTĂ: Dacă deţii o Biblie şi doreşti să vezi şi alte pasaje ce fac referire la acest subiect, poţi citi următoarele versete: Proverbs 16:5,7,9, 17:3, 20:9,27, 21:2, 22:11; Matthew 5:8, 12:34-37; Mark 7:1-7

Anunțuri

Despre echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Comentariile nu sunt permise.

calendar

Noiembrie 2012
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
%d blogeri au apreciat asta: