you're reading...
diverse

Am fost la Sibiu la înmormîntarea lui Florin Cioabă

M-am născut la Sibiu, cu vreo doi ani în urma lui Florin care mi-a fost vecin. Ne despărțeau 3 case, iar distanța între noi era de circa 200 metri. Se poate spune că am avut vecini țigani și sași. Deci am copilărit împreună, cu bune și rele.

Am văzut evoluția lui Florin și a familiei sale, de la cortul de pe malul rîului Cibin, la vilă în cartierul nostru, care este lîngă Cibin.

Dar schimbarea lui cea mai importantă, a fost de la religie la Relație. Adică, din întunerec, la Lumină! Ce l-a săltat cel mai mult pe Florin, a fost convertirea sa, cu pocăință, la Hristos! Ce diferență a fost între „regele” și „împăratul” țiganilor de la Sibiu. Diferența este prea vizibilă ca să fie ignorată!

 

Însă înmormîntarea de pe 23 August de la Sibiu, a fost un întreg circ! Frații s-au certat între ei, de față cu noi pastorii, prezenți acolo să începem serviciul religios de înmormîntare. Nelu Tuțac, (secretarul general al Uniunii Baptiste din Romania), Binu Poplăcean și Nelu Brie (pastori locali) au încercat ei să controleze situația, dar n-au prea reușit.

Eu am sperat, deși sperențele erau mici, că toate televiziunile prezente vor transmite pe canalele naționale măcar puțin din predici. Dar ele erau interesate numai în circul de acolo. Păcat!

La înmormîntarea care s-a ținut în strada principală și șosea internațională, puternic circulată, din punctul meu de vedere, prea puțini oameni au reușit să asculte Evanghelia, din cauza vacarmului celor circa 4000 de persoane prezente, majoritatea interesate și ele în show-ul momentului.

Secretarul General al Baptiștilor m-a invitat și pe mine pe platforma din stradă, în fața camerelor de luat vederi ale televiziunilor, de unde urma să se predice. I-am refuzat invitația, era prea mare înghesuială de pastori (vreo 25) și Tudor Vadim!

De asemenea am sesizat, o serie întreagă de indivizi, oportuniști și ei, cu diferite titulaturi, dornici după publicitate, înghesuindu-se pe pozițiile din față. Se rugau de Binu să le dea voie să spună și ei cîte ceva, ca să poată fi văzuți apoi pe sticlă. Ce penibil!

Singura parte bună este că totuși, în frînturi, pe majoritatea canalelor TV a fost menționat des Numele Domnului Isus, ceea ce este o realizare, în contextul post creștin, susținut de media seculară din Romania.

În timp ce în prezența mortului, se petrecea teatrul „încoronării” celor doi frați, am ieșit într-o altă cameră cu Luminița Cioabă, sora defunctului Florin. Mi-a zis: „Dănuț, tu nu trebuie să ieși”. Totuși am ieșit și ea m-a urmat. Am depănat amintiri din copilăria noastră. Lumința este o femeie necăsătorită, educată și cu mult bun simț. E pocăită, dar era îndurerată de ceea ce se petrecea în camera alăturată, cu cei doi nepoți ai ei.

Concluzie:

Nu știu dacă în viață Florin a fost rege, dar sigur a avut parte în moarte de o mediatizare ca a unui rege.

Media Romanească este interesată de circ și scandal, nu de Valorile Spirituale.

Iar copiii lui Florin sunt interesați și ei de titluri și de mediatizare maximă. Sper să reușească totuși să se împace pînă la urmă, că doar sunt frați. Doamne Ajută!

Singura parte bună din toată aventura de la Sibiu, a fost părtașia mea de o zi jumate cu Nelu Tuțac și Petrică Candreanu, care a fost șoferul nostru, dar și sponzorul călătoriei!

Din mulțimea de „regi” și prinți ai Romaniei sau ai lumii, eu rămîn supusul Regelui Isus Hristos! Tu???

Daniel Cocar

About echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Comentariile sunt închise.

calendar

August 2013
L M M M V S D
« Iul   Sep »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
