you're reading...
CULTURA SI MEDIA CRESTINA, diverse, EDUCATIE CRESTINA, folclor evanghelic

Colectie -Poezii de Anul Nou

Acum, la început de an
Autor: Ica Dragoi  |  Album: Binecuvăntare
Acum, la început de an,
Venim plecați în rugăciune,
În fața Ta ne închinăm,
O, Doamne bun, noi Te rugăm,
Să ne dai multă înțelepciune.Să știm cum să trăim frumos,
Exemplu bun să fim în toate,
Să Te urmăm Isus iubit,
Ai Tăi să fim pân` la sfârșit,
Trăind în cinste și dreptate.

Nu ne lăsa din mâna Ta,
O, Doamne, vrem să fim cu Tine,
Oricât de greu, cât ne-ar costa,
Condu-ne Tu pe calea Ta,
Și fii cu noi, la greu și bine.

Pășim încrezători cu Tine,
În Anul nou și Te rugăm,
Păstrează-ne curați pe cale,
Ridică-ne pe munți, din vale,
Ajută-ne să înaintăm.
Amin

Ica Drăgoi
2.01.2016

La început de an
Autor: Nelu Tripon  |  Album: Comori pentru cer
Aidoma cum priveşti în întuneric
Sau te cufunzi în fundul de ocean
Tu omule de pe pământul sferic
Nu poţi afla ce-aduce noul anNu-ţi face grijuri despre ce-o să fie
Probleme de bine,probleme de rău
Orice-ar fi să ţi se-ntâmple ţie
O ştie unul singur: DOMNUL DUMNEZEU

Nu încerca să dai tu pronosticuri
Nici proorocii nu încerca să facă
Căci încercările-s nimicuri
Şi cel mai bine e atunci să taci

Ai însă mare-ncredere în Domnul
Nădejdea toată să ţi-o pui în El
Căci unde nu rezolvă omul
Rezolvă totul Blândul Miel

Poţi crede azi aceste spuse?
Ori le consideri nişte vorbe-n vânt
Nu sunt taine, nu-s ascunse
Încrede-te în ele pe cuvânt

Furtuni de-ar fi din abundenţă
Secetă, noroi şi multe ploi
Cercetează cu prudenţă
Convinge-te de toate-apoi

Afla-vei negreşit astfel în toate
Secretul care schimbă orice stare
Căci Dumnezeu e cel ce poate
Din rău să facă zi cu soare

Lasă-te condus în orice clipă
Crede căci cu El vei reuşi
Tot ce faci nu fă în pripă
Şi Ceru-l vei dobândi

Isuse te rugăm acum fierbinte
Rămâi cu noi la bine şi la greu
Ajută-ne să trecem prin ispite
Păzeşte-ne să fim pe placul Tău.

Indiferent ce anul ne aduce
Doar la Tine dorim să privim
Şi în armonie sfântă, dulce
Uniţi pe veci de veci să fim
Amin

E început de an
Autor: Berbec Ion  |
E început de an
Şi Domnul iar vorbeşte
,,Va fi belşug de har
Belşug de pâini şi peşteVa fi doar mângâere
Şi vindecate răni
Pe drum-lapte şi miere
Senine veşnic zări

Va fi un an de pace
Un an mântuitor
Căci lumea va cunoaşte
Al Său iubit Fecior

Va fi trezire mare
Căci Viul Dumnezeu
Va pune-n duh salvare
În inimi-Fiul Său

Va fi doar biruinţă
Pentru acei, ce vor
Să scape de silinţă
Să poarte-al Vieţii dor

Va fi şi cercetare
Ispite mii şi mii
Va fi o slavă mare
Căci morţii vor fi vii

Va fi iubire multă
Şi sângele Său sfânt
Va căuta să smulgă
Fiinţa din pământ

S-o-ndrepte înspre Cer
Acolo unde Domnul
Aşteaptă, doar sincer
Să fie cel, ce-i omul

Să ştie a purta
În viaţa sa de om
Doar răstignirea Sa
Isus Cristos ca Domn.

Amin!

INCEPUT DE AN

Anul vechi lasa in urma,
Remuscari si neimplinire.
N-am crezut si fara vlaga,
N-am ajuns in fericire!

Iata, cartea se deschide,
Si noi pagini rasfoim…
Doar Isus e garantie,
Tot ce vrem sa implinim!

Doar Isus e-a mea comoara,
Ce o cant cu bucurie,
Doar El inima mi-o umple,
Cu parfum de vesnicie!

Doar in El avem putere,
Chiar si-n lacrimi Sa zambim,
Si speranta in durere,
Dragoste sa nazuim!

Si-n iubire ne-adanceste,
Prin exemplu numai El,
Deci ,curaj, spre El priveste,
Slava Lui, Emanuel!

La început de an.

de:Bejenar Valentin

Iată fraților se știe,
Am pășit în noul an.
Astăzi este prima lună,
Prima zi eu știu,ca știi.

Prima zi e foarte dragă,
Pentru fiecare om.
De e mare sau e tânar,
Ăsta-i omul muritor.

El se bucura într-una,
De viața s-a frumoasăț
Dar…i-a stai că se deșteaptă,
Și privește în pridvor.

În lăuntru-l case-i sale,
Sus în colț,
Într-un ungher,
Într-o ramă prăfuită,

Ce n-a fost de mult privită…
Era chipul său când a fost tânăr.
Eu eram la casa mamei,
Eu eram atunci fecior.

Veselă-i era privirea,
Toată fața îi lucea,
Plinătatea din Scriptură
Se cunostea că-l însoțea.

Dar astăzi se uită dânsul
În oglindă zăpăcit,
Gâfăia de parcă
Lupul a zarit.

Vai … viața mea trecu-se,
Cum de eu nu m-am gândit!
Mă așteaptă solul morții,
Vai de mine,nu-i târziu ?

Când eram la casa mamei,
Eram sub ocrotirea ei.
Merge-am des la adunare,
Și-i eram pe placul ei.

Făce-am tot ce este bine,
În Scriptură eu citeam.
Mă rugam prin Duhul Vieții,
Și pe toate le-mpline-am.

Nu aveam grijă de lume,
Și de-al ei murdar trecut.
Și nici capul plin cu rele,
Precum alții,l-au avut.

Dar de-o bună vreme-ncoace,
Capul mare,mi-a crescut.
Cu atâta cunoștință
Despre tot ce e firesc,

Căci dacă m-ași pune
Despre toate să vorbesc,
M-ați considera un geniu,
Cine știe,ce-ași fi eu…?

Dar asta,nu-i e realizare,
Ba o pierdere de timp.
Căci în via ta o Doamne,
Niciodată n-am muncit.

M-am lăsat de adunare,
N-am mai vrut s-aud de ea.
Mi-era greu s-ascult o slujbă,
Sau să mă implic în ea.

Mai degrabă la bazar!
E mai multă lume acolo,
Nu-i o atmosferă rea
Cum o stiu mai toți bătrânii!

Asta e parerea mea,
Și n-ascult de cineva.
Ce se leagă-ntotdeauna,
Ce-are cu viața mea?

Eu nu vreau s-ascult de nimeni,
Nimănu-i nu i-am permis,
Ca să-mi spună,odată-nfață,
Căci pe loc,l-ași fi plesnit.

Dar în ziua asta Doamne,
Tu m-ai cercetat adânc.
Tu-ai luat a mea mândrie,
Și m-ai făcut un om plăpând.

Mi-ai deschis Tu ochii minții,
Inima Tu mi-ai schimbat.
Și să înțeleg,eu iarași
Căci Tu pe mine m-ai iertat.

Nu că eu eram un geniu,
Mai înțelept Doamne ca toți.
Ci a Ta milă Isuse ,
Pentru omul păcătos.

Doamne azi de prima zi,
Hotărâre am luat,
Ca să merg la adunare,
Nu cu marfă de vânzare.

Vreau să fiu,un om smerit,
Nu un mândru pocăit.
Vreau să fac tot ce voiești,
Și de rău să mă feresc.

Vreau să dau la cel sărac,
Nu sa fiu doar eu bogat.
Vreau să merg,eu în lucrare,
Nu să stau în nepăsare.

Și voi toți mă auziți,
De voiți,vă pocăiți,
De nu vreți veți fii legați,
Și în flacări aruncați.

Astăzi când începe anul,
Hai să pofităm de harul.
Lui Isus venit de sus,
Care viața ne-a adus.

Căci în curând noi vom cânta,
Când vom sta la masa Sa.
Și cu toți vom intona:
GLORIE ,ALELUIA.

La inceput de drum
La inceput de drum
sa sti mereu ca
Mereu exista cate un inceput
Dar exista doar un sfarsitDe tu vei cadea pe calea  Sfanta
Dumnezeu Te ajuta
Si te vei ridica
Atunci vei fi invingator pe calea ta

Pe care Dumnezeu o pune in fata
Binele sau Raul
Alege Binele ,,Alegel pe ISUS
Care la Cruce sa dus

Sa moara pentru tine
Si pentru mine,,,
Dar cand Incepi ceva
Mereu sa-ti porti crucea

Sa o duci pana la capat
Si iti vei lua rasplata
Dumnezeu tie TATa
Doar EL te iarta……

Un an nou de indurare
Un an nou de indurare
Il serbam,o Doamne Mare
Zi de binecuvantare
Multumim,esti cel mai Mare.Doamne Sfant,ne-ai sprijinit
Noi venim sa-ti multumim
De-indurarea ce-am primit
Si de harul Tau divin.

Anul nou de indurare,
Doamne,Tie-ti inchinam
Tie-ti dam multa onoare
Lauda,cinste Tie-ti dam.

Ceas cu ceas,din viata noastra
Ajuta-ne,sa-ti servim
Ca-sa avem sus bucuria
Cu Tine,in veci sa fim.

Multumim o Doamne Mare
Pentru acest an minunat
An de mila si indurare
Un an binecuvantat

Viitorul, nu-i al nostru
E al Tau,Tata slavit,
Si de vrei sa trecem anul,
Pentru toate,fi slavit.Amin

A mai trecut un an din viaţă…

A mai trecut un an din viaţă…
Din el puţine zile au rămas.
Ce-am adunat în Casa veşniciei?
Am fost cu Domnul nostru pas cu pas?
Să ne oprim o clipă din umblare
Să medităm la anul ce-a trecut….
Am fost mai drepţi? Mai buni? În încercare
A fost Isus al nostru veşnic scut?
Am spus celor din jur despre iubirea
Ce S-a jertfit pe cruce, la calvar?
Celui căzut noi i-am întins o mână
Să-l ridicăm prin dragoste şi har?
A mai trecut un an de îndurare
Şi altu iată… ne aşteaptă-n prag.
Va fi un an mai bun, mai plin de roadă
Căci L-am luat pe Isus să ne fie steag!
Acum când anul vechi s-a dus
Şi altu-n fugă vine
Noi Te rugăm Mărite Tată
Să ne primeşti la Tine!
Să fii la cârmă vegheator
Prin valuri şi furtună
Iar noi să Te slujim mereu
De-i vreme rea sau bună!
Îţi mulţumim c-ai fost cu noi
Şi-n anii care vin
Ne vei purta pe braţe cu iubire,
Acum şi-n veci de veci. Amin!

Multumire
VENIM CU UMILINTA SI RECUNOSTINTA
CA SA ITI MULTUMIM PARINTE BUN
PENTRU INTREGUL AN CE ACUS SE GATA
SI UNUL NOU NE STA DE ACUM IN DRUMUN AN INTREG CU TINE AM PETRECUT
CU BUCURII,CU INCERCARI ,CU BINECUVINTARI
SI CIND LA ORIZONT NORI NEGRI S-AU VAZUT
TU BUNULE PARINTE NE-AI FOST SCUT

IN ACEST AN PE UNII I -AI CHEMAT ACASA
CHIAR DACA NOI AM PLINS SI AM INTREBAT DE CE?
DAR CIND VOM FI CU TINE IN SLAVA ACASA
LA ORICE INTREBARE NE VEI DA RASPUNS

DIN SLAVA TA CEREASCA AI COBORAT LA NOI
IN IESLEA RECE ,GOALA ACOLO TE AI NASCUT
IAR TRAIUL PAMINTESC PE-O CRUCE L-AI SFARSIT
CA NOI SA FIM IERTATI,SALVATI SI MANTUITI

ITI MULTUMIM ITI MULTUMIM ISUSE
PENTRU ACEST AN IN CARE ZI DE ZI
NE AI AMINTIT CACI DACA STAM CU TINE
CU NICI UN CHIP NU NE VEI PARASI

INSA IN ACEST AN ,O SCUMP ISUSE
AM STAT CU TINE IN FIECARE ZI??
AM INCEPUT CU TINE DOAMNE ZIUA
APOI CU TINE IAR A O SFARSI?

DE CATE ORI NE-AM PREFACUT CA IUDA?
DE CATE ORI TE-AM INTRISTAT PE TIN?
TI AM PROVOCAT MAI MULTE LACRIMI DOAMNE
SAU BUCURII CA NIJTE VREDNICI FII?

LA INCEPUT DE AN NOI ITI PROMITEM MULTE
CACI DACA TU NE DAI NOI ITI VOM FI SUPUSI
DAR LA SFARSIT DE AN CU CE VENIM LA TINE?
NE RUSINAM SAU TINEM FRUNTEA SUS?

AJUTA NE SA-TI FIM PLACUTI DOAR TIE
TU ESTI CEL SFINT CEL SFINT DE TREI ORI SFRINT
INTREGII OMENIRI S-AI DAM DE STIRE
CA NE IUBESTI SI CA ITI SUNTEM FII

VENIM CU INIMA SI FINTA NOASTRA INTREAGA

Anul Nou
Am mai trecut o cotitură şi-am mai legat în vremi un nod,
Am mai închis ‘napoi o poartă şi-am mai trecut peste un pod.
Iar Timpul, scotocind desaga, o nouă haină iar îşi scoate.
Un an s-a dus şi altul vine, şi toate-s noi şi vechi sunt toate.S-a-ntors clepsidra vremii iarăşi, stăm la un prag de vremuri noi,
Dar cine ştie-n calendare dacă mai sunt şi alte foi?
În sacul vremii pe golite, câte surprize ne aşteaptă?
Şi nu cumva pe scara vremii, aceasta e ultima treaptă?

Când Anul Vechi a dat salutul, avea o teamă la apel,
Căci Anul Nou stătea în faţă, dar nu vedea ce-i după el.
S-a dat onor la schimbul gărzii, dar mai solemn ca altădată,
De parcă anii, pe la vamă, nu vor mai trece niciodată.

Ne vin răvaşe din Scriptură, că-n vremurile de apoi,
Vor fi războaie, boli şi ură, şi Anticristul printre noi;
Că-n mulţi iubirea şi credinţa se vor răci în sloi de gheaţă,
Iar strâmbătatea şi desfrâul vor umple legile din viaţă.

Dar iar ne mai sosesc răvaşe că Dumnezeu e-Atotstăpân,
Că-n mâna Lui stă Universul, şi toate doar prin El rămân.
Într-o clipită hotărâtă, El va striga timpului: GATA!
Şi timpul va preda ştafeta, ca să înceapă judecata!

Eşti pregătit de întâlnirea cu Marele Judecător?
El vrea să-ţi dea prin har iertarea, să-ţi fie azi Mântuitor.
Al veşniciilor Părinte, ce-a înnoit un an pe cale,
Vrea şi pe noi să ne-nnoiască, pentru ospăţul slavei Sale!

TI LE PREDAM SUPREM EROU
DOMNESTE TU SI-N ANUL CARE VINE
SI AJUTANE NICICIND SA -TI ZICEM NU

EDY SOHOREANU ROMA IAN 2010

 

 

About echipa stiri4u

informare spre transformare

Discuție

Comentariile sunt închise.

calendar

Ianuarie 2016
L M M M V S D
« Dec   Apr »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
